România pierde prin inconștiența autorităților o avuție strategică: patrimoniul feroviar

Un audit al Curții de Conturi prezintă o situație absolut halucinantă: haos în documentele de proprietate ale companiei, sute de vagoane „dispărute”, zeci de clădiri abandonate, stații părăsite, locomotive trimise la fier vechi – toate în timp ce statul „investește” milioane fără o strategie clară.

Risipa și haosul administrativ au transformat calea ferată românească, cândva una dintre cele mai dezvoltate din Europa de Est, într-un morman de rugină. În loc să modernizăm și să valorificăm acest patrimoniu strategic, asistăm la retrocedări haotice și netransparente, vânzări obscure de bunuri feroviare, fonduri europene pierdute sau neabsorbite.

Căile ferate sunt o componentă esențială a mobilității naționale, a siguranței energetice și a securității în situații de criză. Ce stat responsabil își abandonează infrastructura critică?

Este nevoie urgentă de:

  • Inventarierea publică a patrimoniului CFR
  • Audit național transparent privind dispariția bunurilor
  • Plan de reconversie și reabilitare a clădirilor istorice și a terenurilor neutilizate
  • Strategie națională de dezvoltare a infrastructurii feroviare, cu priorități clare și termene asumate.

România are nevoie de o infrastructură de transport modernă pentru a demara un proiect de dezvoltare serios!

Dacă doriți să distribuiți:

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acțiunea Conservatoare
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.